עליזה בלוך בהתבטאות מקוממת: "לא יהיה חינוך לחרדים"

יונתן שורק No Comments on עליזה בלוך בהתבטאות מקוממת: "לא יהיה חינוך לחרדים"

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך עוררה סערה בריאיון שהעניקה ל'כאן 11' בו עלה מדבריה כי לא תתן מענה לחינוך חרדי בשכונות המעורבות. "מוסדות חינוך מותאמים לחרדים יהיו רק בשכונת חרדיות". בעקבות הראיון הנשמע כאפליה, תנועת שקופית פנתה למבקר המדינה

עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תנועת שקופית פנתה הבוקר למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בעקבות אפליית הציבור החרדי בשכונות שונות בעיר בית שמש כפי שעולה מהריאיון שהעניקה ראש העיר עליזה בלוך אתמול ב"כאן 11".

בראיון הבהירה ראש העיר כי מבחינתה חרדים שגרים בשכונות מעורבות לא יקבלו מענה בתחום החינוך בתוך השכונה, דבר שמנוגד לדין הישראלי ולדין הבינלאומי. "אני יכולה לומר בגב זקוף לחרדי שרוצה להשפיע – יש לו שכונות רלוונטיות, יש לא מעט חרדים שעברו לנווה שמיר כי הם רצו שכונה חילונית" אמרה בריאיון לשאול אמסטרדמסקי.

הריאיון שעורר סערה:

 

הרקע מגיע בעניין שכונת נווה שמיר-רמה ה' שיועדה לציבור הכללי בתמיכת ראש העיר לשעבר משה אבוטבול, ונתמכה בידי גדולי ישראל שליט"א וזצוק"ל, אך רבים מבני הציבור החרדי קנו בה ואחרים זכו במסגרת מחיר למשתכן: "אנחנו מצליחים לומר בעדינות גדולה שמוסדות חינוך מותאמים לחרדים יהיו בשכונות החרדיות, בשכונות המעורבות והכלליות יהיו מוסדות שמתאימים לציבור הכללי, אין 'דתומטר', חרדי שרוצה לבוא לגור שם יכול, הוא יקבל שירותים עירוניים, רק לא בעולם החינוך" כך בלוך.

מהדברים נשמע בצורה ברורה שגם אם אחוז ניכר בשכונה, התושבים לא יקבלו מוסדות חינוך ומבני דת המותאם לאופי חרדי, זאת בניגוד למקובל ולעיקרון השיוויון. תנועת 'שקופית' שפנתה למבקר המדינה בנושא, נמסר: "התנועה רואה בחומרה רבה את האמירה של ראש העיר שדה פקטו מיושמת בשטח, ותפעל ככל יכולתה למיגור תופעה פסולה זו. לא ייתכן בעולם שבשנת 2023 אנשים יופלו על רקע גזעני יהא הטיעון אשר יהא".

חשוב לציין כי הדברים מגיעים ברקע סירוב העירייה להקצות מוסדות לציבור חרדי המתגוררות בשכונות הוותיקות בעיר, בהן מתגוררים תושבים המשתייכים לציבור הכללי. ומ דברי בלוך משמע כי זוהי מגמה גם בשכונות אחרות, כשהכוונה ככל הנראה גם אליהן.

פנינו לדוברות העירייה אך טרם התקבלה תגובה



0 תגובות